Sunday, November 30, 2008

Op een koude dag

Net voor mijn vakantie kon ik een gloedniewe Nordkapp Classic ophalen bij Arend Bloem. Het eerste weekend na de vakantie schrijven Ruud en ik dan ook een tocht uit om de doop te houden. Van Medemblik naar de Kreupel was de bedoeling. Helaas was iedereen verhindert en dus belde ik Ruud s'morgens om onze plannen door te spreken. Het Hoornsche Hop leek ons ook geschikt voor een korte tocht, want het was koud en motregende. Voor de rest waren de conditie's niet van dien aard om te spreken van een goede gelegenheid om de boot te testen op vaareigenschappen. De temperatuur bleef op een vijf graden steken, maar de wind al op een 2 bft. Toch stond er nog iets van golven en na het pakken ging het richting Hoorn. Vreemdgenoeg loeft de boot tegen de wind en golven in en lijkt de skeg hier niet veel aan te veranderen. Mijn enigste troost is de de NDK Explorer van Ruud er ook last van heeft. Blijkbaar het golfpatroon of iets dergelijks. Ik kijk meer uit naar een test bij 5 of 6 bft. Na een korte pauze bij de schouwburg van Hoorn ( wat blijft het toch een vreemd gebouw ) en wat herpakken voor de balans gaat het via een ruime boog terug. Ruud wil op het einde nog even snel rollen. Ik bedank en probeer wat te surfen, wat ook nog lukt. Dat belooft wel wat voor als er hogere golven zijn. Ik wacht nu op zwaarder weer...

1 comment:

Anonymous said...

Prachtige foto's, dit geeft een mooi sfeerbeeld.