Saturday, December 6, 2008

Te veel hobby's ?

Wat doe je als je kajakken leuk vindt, maar fotograferen ook. Precies, dan ga je dus fotograferen vanuit je kajak. Het is deze zaterdag mooi weer en ik vaar altijd wel graag even een rondje op het IJsselmeer. Dit keer solo. Eigenlijk hoor je dit niet te doen, maar ik ben dit zo gewend. Voor mij is het heel normaal om alleen te varen op grootwater als de conditie's het toe laten. Ik vertrek vanaf het Hollandia-park in Hoorn en ga richting de Appelhoek bij Schellinkhout. Naarmate ik verder op het IJsselmeer kom voel ik de wind opbouwen in mijn rug. Omkijkende begrijp ik waarom.

Een gitzwarte lucht met regenboog. Met de wind in de rug gaat het nog even door richting Appelhoek maar toch keer ik even later om en begin aan de terugtocht, dit keer dus met tegenwind. Met een een iets ruimere koers gaat het richting het Hoornsche Hop. Veel golf is er niet, wel redelijk wat wind tijdens de buien. De luchten wisselen elkaar snel af en regelmatig pak ik dan ook weer het fototoestel.

Ook stop ik onderweg af en toe om wat techniek te oefenen waarna ik het min of meer aan het lot overlaat welke kant ik daarna weer op ga.

Wat kan kajakken toch mooi zijn, net als fotograferen.

1 comment:

Anonymous said...

Mooi verhaal.