Tuesday, June 21, 2011

Afscheidsrollen zeekajakken

Na 6 jaar varen op zee heb ik het zeekajakken even opzij gelegd. De tijden zijn erg veranderd voor mij waardoor ik keuzes moet maken. Afgelopen jaar kon ik door omstandigheden helaas niet meer op zee kajakken. Na lang beraad heb ik de knoop doorgehakt en bedacht dat ik mijn kajak ga verkopen. Het is zonde als zo'n prachtige NDK stil op de kant ligt. Dat is een boot die nou eenmaal moet varen.

Wat natuurlijk het meest jammer is dat is dat ik niet meer op stap kan met mijn zeekajakmaatjes Nico & Rob! We hebben toch veel mooie tochten en expedities gedaan. En vorig jaar is Thierry bij de zeekajakkers gekomen en jammer genoeg heb ik nog niet eens een toch mee kunnen doen. Thierry is ook een topgozer dus die past perfect bij het team.

Maar goed, beslissing is genomen en het was dus tijd om afscheid te nemen van mijn boot. Rob gaat vanaf nu in mijn boot varen wat weer erg leuk is dat ik de boot nu en dan nog eens zal zien. We hadden een avond gepland om gezamenlijk nog een keer een speelavond te houden ter ere van het afscheid. Helemaal top. Veel rollen en nat worden. Na afloop hadden we nog een heerlijk koud biertje om mee te proosten:-)

Maarrrrrrrr.......... ik heb geen afscheid genomen van het varen op zich. Ik wil meer tijd met Margriet doorbrengen en kwam op het idee om een Canadese kano te kopen. Dan kan ik samen met haar op pad en genieten van alle waterwegen in Nederland. Bushcraft en survival vind ik erg interessant en daar past een canadees perfect bij. Na veel uitzoekerij heb ik nu een Mad River kano waarmee we alle kanten op kunnen. Een andere beleving dan het kajakken op zee maar het kan toch erg avontuurlijk zijn. Dus voor mij begint hier weer een nieuwe periode.

Nico, Rob & Thierry, ik wens jullie supermooie tochten toe en ik ga veel aan jullie denken en mijmeren over de mooie vaartijd die ik heb gehad. Zodra het kan zal ik vast weer beginnen met op zee varen.

Groeten, Ruud

4 comments:

Anonymous said...

Ja Ruud, we hebben inderdaad mooie dingen meegemaakt en die herinneringen blijven. Ik wens jou en Margriet heel veel leuke tochten toe in de Canadees. Natuurlijk wordt je gemist en ben je - erelid in rust - van zeekajakkers.nl

Je kajak gaat nog mooie avonturen beleven, daar ben ik zeker van.

Rob

Axel said...

Hoi Ruud,

Heel veel plezier met de open kano. En tof dat je zo snel de knoop door hebt kunnen hakken dat de Explorer geen kans krijgt te verstoffen. Als je toch nog een keer met je maatjes mee wil en je zit eventjes om een vertrouwde kajak verlegen... Ik heb er zo eentje voor je te leen.

Axel

Anonymous said...

He Ruud, Canadees varen is ook fantastisch! Als ik het geluk heb nog eens met de zeekajakkers mee te varen, dan krijg je wel een update van de verhalen tijdens een tochtje met de Canadesen! Enne...als Rob jouw Ex-plorer aan jou uitleent, en ik zijn Ex-plorer aan hem, dan kunnen jullie ook weer samen varen. Maar als Axel er eentje te leen heeft, dan kunnen we allemaal varen!
Groetjes Delissea.

Anonymous said...

O ja Ruud, ik kan alvast een tipje van de sluier van het eerste verhaal oplichten; laatst zag ik met eigen ogen hoe de zeekajakkers werden gestalkt door een allerliefst zeehondje tijdens een rondje Noorderhaaks ter hoogte van de razende bol. Deze was zo opdringerig, dat zij uit angst niet meer verder durfden te varen. De rest vertel ik nog wel...
Delissea