Friday, February 2, 2007

Eigen peddel maken


Eindelijk weer eens tijd om mijn blog op te pakken. Mijn plannen zijn om een aparte site te maken met daarop mijn kajakblog en links. Dat zal ik uiteraard melden op deze blog.

Na een fantastische groenlandse kajakclinic ben ik geïnspireerd geraakt om mijn eigen groenlandse peddel te maken. De clinic van Freya was bijzonder leerzaam en ik heb zelfs voor het eerst in een kajak met doek gezeten. Misschien een leuk volgend project.

Eerst wilde ik een peddel gaan kopen maar aangezien dat wat lastig is binnen Nederland kwam ik op de site van qajak.nl een nederlandstalige handleiding tegen over het maken van een ware groenlandse peddel. De moeite waard om de site van deze twee kajakkers te bekijken.

Dus ik afgelopen week naar de houthandel om een balk te zoeken van grenen of ceder. Ceder is erg licht en dat zou mijn voorkeur hebben, maar ze hadden alleen nog grenen in een loods liggen. Het beste stuk uitgezocht maar helaas toch wat knoesten. Aangezien we geen betere houthandel hebben hier in de buurt heb ik dit stuk meegenomen om een testpeddel te maken. Binnenkort de update over de bouw.

No comments: