Tuesday, February 6, 2007

Vervolg peddel

Het was even hard doorwerken maar afgelopen zaterdag kon ik dan toch nog uiteindelijk de, nog ruwe, peddel uittesten in het zwembad.

De peddel bleek zich perfect te houden en eskimoteren met de groenlandse stijl ging helemaal top. Ook "normaal" eskimoteren gaat vrij makkelijk. De peddel is een stuk slanker dan de Euro peddel maar door de lengte heb je nagenoeg dezelfde oppervlakte.

Hoe het voorwaarts peddelen straks gaat kon ik nog niet erg inschatten. Het leek alsof de peddel wat fibreerde tijdens het aanzetten, maar wellicht is dit een kwestie van de nieuwe techniek aanleren.

Gisteren heb ik de peddel nog op wat kleine puntjes aangepast, alle onregelmatigheden eruit gehaald. Wel jammer van de knoesten maar het is slechts de eerste. Uiteindelijk heb ik toch gekozen voor lak en wel voor celluloselak. Totaal 4 lagen grondlak en morgen ga de lak fijnslijpen met slijppasta waardoor je een eiglans krijgt. Misschien dat a.s. zaterdag ik de peddel met de voorwaartse slag ga testen op het buitenwater, afhankelijk van het weer. Ik ben benieuwd of ik mijn kanovrienden kan bijhouden:-)

No comments: