Saturday, February 10, 2007

Peddel is klaar


Jippie, de peddel is klaar.
Afgelopen week heb ik de peddel nog een keer geschuurd en daarna 4x in de lak gezet. Daarna gebruikte ik slijppasta om een eiglans te krijgen. Voordeel is dat je een natuurlijk gevoel krijgt .

Als ik de peddel op buitenwater getest heb zal ik een testverslag uitbrengen. Op internet zal ik nog wat lezen en video's bekijken over het voorwaarts varen met een groenlandse peddel.
In ieder geval is het bouwen me alles meegevallen en zal de volgende peddel (zonder knoesten) alleen maar beter worden. Wellicht dat ik verschillende types ga bouwen.

Gebruikte gereedschappen:

  • schaaf
  • spookschaaf
  • beitel
  • zaag
  • potlood
  • meetlat
  • schraapstaal
  • schuurpapier 80/100/600
  • schuurblok
  • verfroller

Lak:
  • Cellulose grondlak
  • Slijppasta

No comments: