Monday, February 19, 2007

Peddel test

De eerste test met voorwaarts varen is gedaan. Heel erg wennen aan een nieuwe stijl die ik tot nu toe alleen kon leren via video's en het lezen van stukjes op internet.Allereerst krijg je geheid allerlei commentaar, zoals dat je vaart met een lollystokje en dat het er houterig uitziet. Dan is het enorm zoeken naar een houding, het uitduwen, draaien vanuit je middenrif etc.. etc... Uiteindelijk heb ik het toch 10km volgehouden. Af en toe leek het te wennen, vooral de snelheid is lastig in dit stadium.

Het gelakte hout hield zich niet zo goed in het water. Op een gegeven moment werd de peddel stroef en werd het hout wat scherp voor mijn handen, wat resulteerde in een brandplek op mijn duim. gelukkig had ik nog handschoenen mee. Dus nu ben ik 'm nog weer in de grondlak aan het zetten en zal ik dit keer wel een aflak gebruiken. Tot zover weer even de update. A.s. zaterdag gaan we weer naar het zwembad en kan ik weer testen.

No comments: